doktoru

vineri, 18 aprilie 2014

Calugarul budist care s-a intors din moarte schimbat intr-un om nou




                       Calugarul budist care s-a intors din moarte schimbat intr-un om nou

Athet Pyan Shinthaw Paulu  sau " Paul  care a revenit la viață  "

Introducere


Istorioara care urmează este pur și simplu o traducere a unei mărturii inregistrate, despre un om cu o poveste care i-a schimbat viata . Aceasta nu este un interviu sau o biografie , ci pur și simplu sunt cuvintele omului însuși . Persoanele reacționează în moduri diferite atunci când aud povestea asta . Unele persoane cred , altele sunt sceptice ; unii isi  bat joc și o  ridiculizeaza iar alții au fost chiar plini de furie și mânie , convinsi că aceste cuvinte sunt aiurelile unui om nebun sau o înșelăciune elaborata . Unii creștini s-au opus povestii pur și simplu pentru că evenimentele  miraculoase descrise aici nu se potrivesc imaginii lor slabe a Dumnezeului Atotputernic .




Am auzit prima oara despre această poveste de la mai mulți lideri ai bisericii birmaneze care ne-au povestit aceasta istorioara . Acești lideri au verificat povestirea și nu au găsit nici un element al vreunei  farse . De acesta s-a tinut cont cand ne-am decis să lăsam să circule povestea . Nu facem acest lucru pentru câștiguri banesti sau pentru reclama . Vrem doar să lasam povestea sa vorbească de la sine și invităm credincioșii creștini să judece acest text conform Scripturii . Dacă Dumnezeu vrea ca aceasta povestire să fie destinata  slavei Lui sau încurajarii  poporul Său  atunci sa ne rugăm Duhului Sfant sa lucreze în inimile cititorilor .


Unii oameni ne-au spus ca ei cred că monahul din această poveste nu ar fi murit  de fapt ci el doar a căzut în inconștiență  și lucrurile pe care le-a văzut și le-a auzit făceau parte dintr- o halucinație produsa de febra bolii . Orice a-ti crede simplul fapt rămâne că evenimentele din această poveste au transformat radical acest om iar viața sa a suferit o completă schimbare de 180 de grade după evenimentele descrise mai jos . El a spus fără frică și cu curaj povestea lui expunandu-se unor mari primejdii si riscand  inclusiv pedeapsa cu închisoarea . El a fost disprețuit de către rudele, prietenii și colegii lui ,primind chiar și amenințări cu moartea  pentru refuzul de a compromite mesajul său . Ce l-a motivat pe acest om să fie dispus să riște totul ? Fie că-l credem sau nu , povestea lui merita cu siguranta sa fie ascultata și luata in considerare . În Occidentul cinic mulți oameni cer dovezi pentru astfel de lucruri , dovezi care ar putea sta în picioare într-o instanță de drept . Putem garanta absolut , dincolo de orice îndoială , că toate aceste lucruri s-au întâmplat? Nu , nu putem . Dar considerăm că merita sa istorisim povestea acestui om cu propriile sale cuvinte , astfel încât cititorii sa poata judeca ei înșiși .


Ani mele timpurii


Buna ziua! Numele meu este Athet Pyan Shinthaw Paulu . Eu sunt din țara Myanmar . Aș dori să vă împărtășesc mărturia mea cu ceea ce sa întâmplat cu mine , dar în primul rând aș dori să va dau câteva informații succinte  din viața mea  .


M-am nascut in 1958 in orasul  Bogale , în zona Deltei Irrawaddy din sudul Myanmarului         [ fosta Burma ] . Părinții mei , care erau budiști devotați , cum sunt cei mai mulți oameni din Myanmar , m-au numit Thitpin [ ceea ce înseamnă "arbore"  ] . Viețile noastre erau foarte simple  în locul in care am crescut . La vârsta de 13 ani am renunțat la școală și am început să lucrez pe o barca de pescuit . Prindeam pește și uneori creveți din numeroasele râuri și pâraie din zona Irrawaddy . La vârsta de 16 ani am devenit lider de barca . În acest moment  trăiam în insula Upper Mainmahlagyon  [ Mainmahlagyon înseamnă " femeie frumoasă " ] , la nord de Bogale unde m-am născut . Acest loc este la aproximativ 100 de mile sud-vest de Yangon [ Rangoon ] , capitala țarii noastre .


Într-o zi , când aveam 17 ani , am prins un număr mare de pești în plasele noastre . Din aceasta cauza un crocodil mare a fost atras de noi . A urmat barca noastră și a încercat să ne atace . Am fost îngroziti așa că am vâslit frenetic  spre mal cât de repede am putut . Crocodilul ne-a urmărit și a distrus barca noastră cu coada . Deși nimeni nu a murit în acest incident , atacul mi-a afectat foarte mult viata . Eu nu am mai vrut să mai pescuiesc . Barca noastră mica s-a scufundat din cauza atacului crocodilului . A trebuit să mergem acasă, în satul nostru, în noaptea aceea cu o navă de pasageri .


Nu după mult timp, angajatorii tatălui meu l-au transferat pe acesta in Yangon City                  [ Rangoon ] . La vârsta de 18 ani am fost trimis la o mănăstire budistă pentru a fi călugăr novice . Cei mai mulți părinți din Myanmar încearca să-si trimita  fiii  într-o mănăstire budistă , macar pentru un timp , deoarece este considerata o mare onoare de a avea un fiu care sa slujeasca în acest fel . Noi avem acest obicei de mai multe sute de ani .


Un discipol zelos al lui Buddha


Când am împlinit 19 ani și 3 luni ( în 1977 ) , am devenit un călugăr normal. Călugărul senior de la manastirea mea mi-a dat un nou nume de budist , obicei care este în țara noastră . Am fost numit U Nata Pannita Ashinthuriya . Când noi devenim călugări nu mai folosim numele dat la naștere de părinții noștri . Numele manastirii in care am trăit este Mandalay Kyaikasan Kyaing . Numele călugărului senior a fost U Zadila Kyar Ni Kan Sayadaw [ U Zadila este titlul ] . El a fost cel mai faimos calugar budist în tot Myanmarul la momentul respectiv . Toată lumea știa cine era . El a fost foarte onorat de către oameni și respectat ca un mare profesor . Eu spun că  " a fost ", pentru că în 1983 el a murit brusc , când a fost implicat într- un accident de mașină fatal . Moartea lui a șocat pe toată lumea . La momentul acela eram călugăr de șase ani .


Am încercat din greu sa fiu cel mai bun călugăr  și să urmez toate preceptele budismului . La un moment dat m-am mutat intr-un cimitir unde am trăit și am meditat continuu . Unii călugări care doresc cu adevărat să cunoască adevărurile lui Buddha fac unele lucruri asa cum am făcut si eu . Unii se muta adânc în păduri în care trăiesc o viață de lepădare de sine și de sărăcie . Am căutat să elimin gandurile mele egoiste și dorințele mele  pentru a scăpa de boală și de suferință și să ma eliberez din ciclul  acestei lumi . In cimitir nu mi-era frică de fantome . Am încercat sa ating o pace interioară și un auto-control pentru ca chiar și  cand un țânțar aterizeaza pe brațul meu sa il las să mă piște în loc sa il alung cu mana!


Ani de zile m-am străduit cat am putut de mult să fiu cel mai bun călugăr și să incerc sa nu dăunez nici unei  ființe vii . Am studiat invataturile budiste sfinte la fel ca toți strămoșii mei dinaintea mea . Viața mea a continuat ca un călugăr până când am ajuns foarte , foarte bolnav . Eram în Mandalay la momentul respectiv și a trebuit să fiu dus la spital pentru tratament . Doctorii au făcut niște teste pe mine și mi-a spus ca am atât febra galbena cat si  malarie si asta în același timp ! După aproximativ o lună în spital, mi-a fost si mai rău . Doctorii mi-au spus ca nu mai exista nici o șansă pentru mine de a ma recupera și m-au evacuat pentru a-mi face aranjamentele inainte de a muri .


Aceasta este o scurtă descriere a trecutului meu . Aș dori acum să vă spun unele din lucrurile remarcabile care s-au întâmplat cu mine după această dată ...


O viziune care mi-a schimbat viața pentru totdeauna


După ce am fost externat din spital, m-am dus înapoi la mănăstire , unde alți călugări au avut grijă de mine . Am slabit din ce in ce mai mult pana cand am ajuns într-o stare de inconștiență . Am aflat mai târziu că de fapt am murit timp de trei zile . Corpul meu intrat in putrefactie mirosea a moarte  iar inima se oprise . Corpul meu apoi a fost pregătit pentru incinerare și a fost supus unor ritualuri tradiționale de purificare budiste .


Deși m-am stins în corpul meu îmi amintesc ca mintea și sufletul meu au fost pe deplin in alertă . Am fost într- o furtună foarte , foarte puternica . Un vânt extraordinar a turtit tot peisajul până cand nu au mai fost copaci sau orice altceva în picioare ci doar o campie intinsa. Am mers foarte repede de-a lungul acestei campii pentru ceva timp . Nu au existat alte persoane nicaieri ci am fost singur . După ceva timp am traversat un râu . Pe cealaltă parte a râului am văzut un lac teribil , teribil de foc . În budism nu avem un concept al unui loc ca acesta . La început am fost confuz și nu știam că era iadul până când l- am văzut pe Yama , regele iadului [ Yama este numele atribuit regelui Iadului în numeroase culturi din Asia ](deci budistii cunosc doar pe regele iadului dar nu au habar ca exista si un astfel de loc,deci un rege fara imparatie) . Fața lui arăta ca o față de leu , trupul său era ca de leu  dar picioarele lui erau de Naga [ spirit in forma de șarpe ] . El  avea un număr de coarne pe cap . Fața lui era foarte feroce  și eu  eram foarte speriat . Tremurând  l-am întrebat de numele lui. El a răspuns : "Eu sunt regele iadului , Distrugătorul . "


Lacul teribil , teribil de foc


Regele iadului mi-a spus să ma uit în iazul de foc . M-am uitat și am văzut hainele de șofran colorat pe care călugării budiști le poarta în Myanmar . M-am uitat mai aproape și am văzut capul ras al unui om . Când m-am uitat la fața bărbatului am văzut că era U Zadila Kyar Ni Kan Sayadaw [ celebrul calugar care a murit într-un accident de mașină în 1983 ] . L-am întrebat pe regele iadului de ce fostul meu conducator este tinut in acest lac de chin . I-am spus : " De ce este el în acest lac de foc ? El a fost un profesor foarte bun . El a avut chiar și o caseta audio de predare numita " Esti  om sau câine ? " care a ajutat mii de oameni să înțeleagă că valoarea lor ca oameni este cu mult mai mare decât a animalelor . " Regele iadului a răspuns : " Da , a fost un profesor bun , dar el nu a crezut în Iisus Hristos . De aceea el este în iad . "


Mi s-a spus să ma uit la o altă persoană care era în foc . Am văzut un bărbat cu părul foarte lung înfășurat pe partea stângă a capului . El  de asemenea purta o robă colorata. L-am întrebat pe regele iadului  :" Cine este acest om ? " iar el a răspuns : " Aceasta este cel la care voi budistii va închinati : Gautama [ Buddha ] " Am fost foarte deranjat sa-l vad pe Gautama în iad . Am protestat  :" Dar Gautama a fost de neam bun și a avut si un caracter moral foarte bun , de ce suferă el în acest lac de foc ? " Regele iadului mi-a răspuns : " Nu contează cât de bun a fost . El este în acest loc pentru că el nu a crezut în Dumnezeul veșnic."


Apoi am văzut un alt bărbat care purta o uniforma de soldat . El a avea o rană mare in piept . L-am întrebat : " Cine este acest om ? " Regele iadului a spus : " Aceasta este Aung San , liderul revoluționar din Myanmar . " Mi s-a spus  :" Aung San este aici pentru ca a persecutat și a ucis creștini dar mai ales pentru că el nu credea în Iisus Hristos . " În Myanmar oamenii au un proverb comun , " Soldatii nu mor niciodată , ei trăiesc mai departe. " Mi s-a spus că si legiunile de iad o au ,spunând ca:" Soldatii nu mor niciodată , dar ei merg în iad pentru totdeauna ." (Si puscasii marini americani au aceeasi vorba : puscasii marini nu mor niciodata.......ei se regrupeaza in iad !!!).


M-am uitat și am văzut un alt om în iazul de foc . El era un om foarte înalt și era îmbrăcat în armură militară . El ținea o sabie și un scut . Acest om avea o rana in frunte . Acest om era  mai înalt decât orice alta persoană pe care am văzut-o vreodată . El avea de șase ori lungimea dintre cotul unui om și vârfurile degetelor , când  întinde brațul de drept , plus o lungime de palma  (adica aproximativ vreo 3,20 metri). Regele iadului a spus : "Numele acestui om este Goliat . El este în iad  deoarece el a hulit pe Dumnezeul Cel Veșnic și pe slujitorul Său David . " Am fost confuz pentru că nu știam cine a fost  nici Goliat si nici David . Regele iadului a spus : " Despre Goliat este scris în Biblia creștină . Nu-l cunosti acum , dar când vei deveni  creștin  vei ști cine a fost el . "


Apoi am fost dus într-un loc unde am văzut oameni atât  bogați cat și săraci care se pregăteau să mănânce masa de seară . L-am întrebat : " Cine a gătit mâncarea pentru acești oameni ? " Regele iadului a răspuns : " Săracii trebuie să-si pregătească singuri hrana , dar oamenii bogați au pe alții să gătească pentru ei . " Când mâncarea a fost pregătita pentru cei bogati acestia au șezut să mănânce . De îndată ce au început sa manance un fum gros a venit. Oamenii bogati au mancat cat de repede au putut pentru a-si ușura conștiința lor . Ei  s-au luptat pentru a respira din cauza fumului . Ei au trebuit să mănânce repede  de teama de a nu pierde banii lor . Banii sunt Dumnezeul lor .


Un alt rege din iad  a venit atunci la mine . Am văzut  de asemenea  o ființă a cărei  muncă este de a alimenta focul de sub iazul de foc ,ca  să-l păstreze cald . Această ființă m-a întrebat : " Te duci în iazul de foc ? " I-am răspuns : " Nu! Sunt aici doar pentru a observa ! " Apariția acestei creaturi care alimenta focul a fost foarte înspăimântătoare . El avea zece coarne pe cap și o suliță în mână  care avea șapte lame ascuțite la capul ei . Creatura mi-a spus : "Ai dreptate . Ai venit aici doar pentru a observa . Eu nu iti pot găsi numele aici . " El a spus : " Trebuie să mergi acum înapoi pe unde ai venit . " El mi-a arătat câmpia pustie pe care am mers  înainte de a ajunge la lacul de foc .


Drumul de decizie


Am mers o lungă perioadă de timp până când am sângerat . Imi era cald și eram în mare durere . În final , după mersul pe jos de aproximativ trei ore, am ajuns la un drum larg .       M-am plimbat de-a lungul acestui drum ceva timp până când am ajuns la o bifurcatie . Un drum care mergea  la stânga era larg . Un drum mai mic mergea catre partea dreaptă . Era un indicator la bifurcatie spunând că drumul spre stânga era pentru cei care nu cred în Domnul Iisus Hristos . Drumul mai mic spre dreapta era pentru credincioșii în Iisus Hristos.


Am fost interesat să văd unde ducea drumul mai larg , așa că am început să merg pe el . Erau doi oameni care mergeau pe jos aproximativ la 100 de metri înaintea mea . Am încercat să ii ajung ca sa pot merge cu ei , dar  indiferent cât de mult am încercat nu i-am putut prinde , așa că m-am întors la bifurcatia drumului . Am continuat sa ma uit la acești doi bărbați care mergeau pe drum departe de mine . Când au ajuns la capătul drumului au fost brusc înjunghiati . Acești doi oameni au strigat cu mare durere ! De asemenea, am strigat si eu când am văzut ce s-a întâmplat cu ei! Mi-am dat seama ca drumul larg se încheie în mare pericol pentru cei care  călătoresc pe el .


Privind in Rai


Atunci am început sa merg pe  drumul credincioșilor  . După ce am călătorit aproximativ o oră suprafața drumului s-a schimbat in aur curat . Era atât de curat ca atunci cand m-am uitat în jos mi-am putut vedea perfect propria reflecție . Apoi am văzut un om stand în fața mea . Purta o robă albă . Am auzit  de asemenea cântari foarte frumoase . Oh, erau atât de frumoase și curate ! Era  cu mult mai bune și mai semnificative decât toate închinarile pe care le avem în bisericile de aici de pe pământ . Omul în roba alba mi-a cerut să meargă cu el. L-am întrebat : " Care este numele tau ? " dar el nu mi-a răspuns . După ce am l-am intrebat  de șase ori omul mi-a răspuns: " Eu sunt cel care deține cheia Raiului. Raiul este un loc foarte , foarte frumos . Nu poți merge acum acolo, dar daca Il urmezi pe Iisus Hristos poti sa te duci acolo după ce viața ta se va termina pe pământ . " Numele lui era Petru .


Petru mi-a cerut apoi să ma așez și  mi-a arătat un loc catre nord . Petru a spus : " Uită-te la nord și vei vedea cum Dumnezeu L-a creat pe om . " Am văzut pe Dumnezeul cel Veșnic de la distanță . Dumnezeu a vorbit cu un înger (aici e o eroare pentru ca Dumnezeu Tatal vorbea cu Dumnezeu Fiul , sau calugarul budist  a confundat ingerul cu Dumnezeu Fiul) : " Să facem om ."  Îngerul insa l-a rugat pe Dumnezeu și a zis: " Te rog nu il face pe om . El va face rău și Te va întrista . " [ În birmaneza literal : " El va face sa iti pierzi fata . " ](mai bine spus, omul isi va pierde chipul si asemanarea lui cu Dumnezeu) . Dar totusi Dumnezeu L-a creat pe om . Dumnezeu a suflat în om și omul a venit la viață . El i-a dat numele de " Adam " . [ Notă : Budiștii nu cred în crearea lumii și a omului  așa că această experiență a avut un impact semnificativ asupra călugărului ] .


Trimis înapoi cu un nume nou


Atunci Petru a zis: " Acum ridică-te și du-te înapoi de unde ai venit . Vorbeste cu oamenii care se închină lui Buddha și care se închină idolilor. Spune-le că o să meargă în iad  dacă nu se schimbă . Cei care își construiesc temple și idoli vor merge de asemenea la iad . Cei care dau bani călugărilor pentru a-si câștiga merite vor merge in iad . Toți cei care se roagă călugărilor și ii numesc " Pra " [ titlu de respect pentru călugări ] vor merge în iad . Cei care cânta și " dau viață" idolilor vor merge în iad . Toți cei care nu cred în Iisus Hristos vor merge în iad . " Petru mi-a spus să ma întorc pe pământ și sa dau mărturie despre lucrurile pe care le -am vazut . El a mai spus : " Trebuie să vorbesti în numele tau cel nou . De acum înainte vei fi numit Athet Pyan Shinthaw Paulu [ " Paul , care a revenit la viață . " ] .


Nu am vrut să mă întorc . Am vrut să merg in Rai . Ingerii au deschis o carte . În primul rând  s-au uitat în carte dupa numele meu din copilarie ( Thitpin ) , însă nu l-au putut găsi . Apoi    s-au uitat dupa numele pe care l-am primit atunci când am intrat în fratia călugărilor budisti  ( U Nata Pannita Ashinthuriya ), dar nu era nici acela scris în carte . Atunci Petru a zis: " Numele tău nu este scris aici , trebuie să te întorci și sa mărturisesti despre Iisus poporului budist . "


Am mers înapoi de-a lungul drumului de aur . Din nou  am auzit cântari frumoase in felul in care nu am mai auzit înainte sau de atunci . Petru a mers cu mine până în momentul in care m-am întors pe pământ . El mi-a arătat o scară care mergea în jos  de la Rai la cer . Scara nu ajunge pana la pământ si se opreste în aer la mijloc. Pe scara am văzut mulți îngeri , unii mergeau  in sus la cer iar unii mergeau în jos pe scara . Ei erau foarte ocupati . L-am întrebat pe Petru: " Cine sunt ei ? " Petru a răspuns : " Ei sunt mesageri ai lui Dumnezeu . Ei  raporteaza la cer numele tuturor celor care cred în Iisus Hristos și  numele celor care nu cred." Petru mi-a spus apoi  că era timpul să ma întorc .(aici se pare ca Sf Petru a uitat sa ii spuna sa caute o biserica ortodoxa si sa se boteze in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh sau poate a devenit mucenic marturisitor).


Este o fantomă!


Următorul lucru de care am fost conștient  a fost sunetul unui plâns . Am auzit-o pe mama mea care striga : " Fiul meu , de ce ne-ai părăsit acum ? " Am auzit  de asemenea  si multe alte persoane plângând . Am realizat ca eram culcat într-o cutie . Am început să ma mișc . Mama mea și tatăl meu au început să strige : " Este viu ! Este viu ! " Alte persoane care erau mai departe nu au crezut pe părinții mei . Apoi mi-am pus mâinile pe părțile laterale ale cutiei și m-am ridicat . Mulți oameni erau inspaimantati de moarte . Ei au strigat: " Este o stafie ! " și a fugit cat au putut de repede .


Cei care au rămas erau muti și tremurând . Am observat ca stateam într-un lichid urât mirositor și fluide corporale scurse din corp destul cat  pentru a umple trei cupe și jumătate . Aceste  lichide se scursesera afara din stomacul și măruntaiele mele în timp ce corpul meu a fost culcat in sicriu . Acesta este motivul pentru care oamenii au stiut ca am fost intr-adevar mort . In interiorul sicriul era un tip de folie de plastic prins de lemn. Această folie de plastic este plasata acolo pentru a păstra lichidele care se scurg din cadavru , pentru că din multe cadavre se scurge mult lichid asa cum s-a intamplat si cu corpul meu .


Am aflat mai târziu că am fost doar la cateva momente distanta de a fi incinerat . În Myanmar oamenii sunt introdusi în sicriu  apoi capacul este batut in cuie , iar întregul sicriul este ars . Când m-am întors la viață mama mea și tatăl meu erau lasati pentru ultima oară sa se uite la corpul meu. Cateva momente mai târziu capacul sicriului meu ar fi fost bătut în cuie si închis și apoi sicriul ar fi fost incinerat !


Imediat am început să povestesc lucrurile pe care le -am văzut și  le-am auzit . Oamenii erau  uimiți . Le-am spus despre oamenii pe care ii văzusem în iazul de foc  și le-am spus că numai creștinii știu adevărul iar că strămoșii noștri au fost înșelați de mii de ani ! Le-am spus ca tot ceea ce credem noi  este o minciună . Oamenii erau incremeniți pentru că știau ce fel de călugăr am fost și cât de plin de râvnă am fost pentru învățăturile lui Buddha .


În Myanmar  atunci când o persoană moare, numele și vârsta lui este scrisa pe o partea a sicriului . Când un călugăr moare , numele călugărului , vârsta și numărul  anilor in care el a fost călugăr sunt scrise pe o partea a sicriului . Am fost deja înregistrat ca mort  dar, după cum puteți vedea , acum  sunt viu !


Epilog


Din momentul in care " Paul , care a revenit la viață " a experimentat povestea de mai sus el a rămas un martor credincios al Domnului Iisus Hristos . Pastori birmanezi(aici trebuia sa scrie preotii,sper sa nu existe in Birmania doar catolici) ne-au spus că el a adus sute de alți călugări la credința în Hristos . Mărturia lui este  evident foarte intransigenta . Din acest motiv mesajul său a ofensat mulți oameni care nu pot accepta ca exista doar o modalitate de a ajunge in Rai ,adica prin Domnul Iisus Hristos . În ciuda marii opoziții , trairile si viziunile sale au fost atât de reale astfel incat el nu s-a clintit din marturisirile sale . După mulți ani petrecuti în fratia călugărilor budisti , ca un adept strict al învățăturilor budiste , el a marturisit imediat Evanghelia lui Hristos în urma învierii lui și i-a îndemnat si pe alți călugări să se lepede de toți dumnezeii falși și sa urmeze lui Iisus Hristos cu toată inima lor . Înainte de boala si moartea lui el nu a avut nici o cunostiinta despre creștinism . Tot ceea ce a învățat în timpul celor trei zile petrecute in moarte a fost ceva nou pentru mintea lui .


În încercarea de a transmite mesajul său  la cât mai mulți oameni , acest Lazăr modern al zilelor noastre a început să distribuie casete audio și  video cu povestea lui . Poliția si autoritățile budiste din Myanmar au făcut tot posibilul pentru a aduna aceste casete pentru a le distruge. Mărturia pe care tocmai ați citit-o a fost tradusă de pe una din acele casete . Ni s-a spus că este destul de periculos pentru cetățenii din Myanmar sa detina astfel de casete cu aceasta marturie .


Mărturia lui curajoasa l-a dus în închisoare cel puțin o dată  în încercarea autorităților de a-l reduce la tăcere . După eliberarea sa el a continuat să depună mărturie despre lucrurile pe care le-a văzut și le-a auzit . Locul unde se afla acum este incert . Un informator  birmanez ne-a spus că el este in închisoare și posibil sa fi fost ucis , în timp ce un alt informator ne-a spus că el a fost eliberat din închisoare și isi continuă lucrarea sa misionara in numele lui Iisus Hristos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu